Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a következőket erősítette meg az útdíjjal kapcsolatosan. Július elsejétől útdíjként, kilométerenként 17 és 85 Ft.-ot kell majd használatarányosan fizetniük a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek esetében. A fizetendő díjat annak függvényében, hogy mi a motorok környezetvédelmi besorolása valamint a tengelyszám és az útvonal típusa, befolyásolja majd a kiszabott útdíj értékét.
Nagy valószínűsítéssel Július 1-jétől kell majd fizetniük a teherautósoknak használatarányos e-útdíjat. A jelenlegi díjakhoz képest a bevezetésre váró tarifa, többletköltséget jelent majd. A fuvarozók ma, 3375 forintért vesznek napijegyet, míg az új rendszerben akár a háromszorosára is nőhet az egyszeri úthasználat költsége. A több száz kilométernyi autópályás útszakasz a legolcsóbb díjjal is számolva, meghaladná a 9000 Ft-ot. A legdrágább tarifával számolva pedig, akár a tízszeres összeget is elérné, illetve átlépné. Az e-útdíjat, költségelemként kell majd feltüntetni a fuvarozók által kibocsátott számlán. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete által rendezett szombati fórumon, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, Szatmáry Kristóf szót ejtett arról is, hogy elképzelhetően tízmilliárd forintot meghaladó kompenzációs csomagot dolgoz ki a kormány, a fuvarozók számára, ezzel segítve az áttérést a használatarányos útdíj rendszerhez. Az előterjesztett kormányjavaslattal kapcsolatban még folynak a tárgyalások. Előreláthatólag ezen a héten fog döntés születni a kompenzációs csomaggal kapcsolatban. A kormány jelenleg négy olyan intézkedést is vizsgál, amellyel kompenzálni tudná a fuvarozókat. Elsőként a légrugós járművek adóját csökkentenék az európai uniós minimumra, valamint csökkentenék a vagyonszerzési illetéket és az iparűzési adóból az e- útdíj egy része is leírható lenne. A negyedik intézkedési pont egy államilag támogatott hitelkonstrukció lenne, amellyel szintén az útdíj fizetésében segítené a fuvarozókat. Ezenkívül, az egyesület elnöke,Vereczkey Zoltán hozzáfűzte, hogy a csomag fő eleme a súlyadó csökkentése lenne, az európai uniós minimumra. Azaz a mostani 1240 forintról 850 forintra módosulna a súlyadó, 100 kilogrammonként évente. Az útdíjról szóló törvényről a héten lesz a zárószavazás. A díjszabásra, az ellenőrzésre, és a szankciórendszerre vonatkozó jogszabályok már elkészültek. Az új Széchenyi- kártya mintájára szeretnék az előfinanszírozás lehetőségét megadni, ennek lehetőségéről még szintén nem született megállapodás.